شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۱
Saturday Apr 27, 2024 20:21

آزمایش قرص کرونای پاکسلووید روی کودکان

تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19
تندرستی کودکان: فایزر آزمایش داروی کووید پاکسلووید (Paxlovid) را روی کودکان شش تا ۱۷ ساله آغاز کرد.
شرکت فایزر اعلام کرد که فاز ۲/۳ آزمایش بالینی قرص ضد ویروس کووید خود موسوم به پاکسلووید را برای کودکان شش تا ۱۷ ساله راه اندازی کرده است.
در اطلاعیه این شرکت آمده است: در این بررسی ایمنی و اثربخشی دارو روی کودکان مبتلا به علائم کووید و عفونت تایید شده که در بیمارستان بستری نشده‌اند و در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری هستند، ارزیابی می‌شود.
کارشناسان آمریکایی اظهار داشتند: از زمان آغاز همه‌گیری، بیش از ۱۱ میلیون کودک زیر ۱۸ سال در ایالات متحده به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که تقریبا ۱۸ درصد موارد گزارش‌شده را تشکیل می‌دهد و به پذیرش بیش از ۱۰۰ هزار کودک در بیمارستان منجر شده است. ضرورت دارد تا روش‌های درمانی سرپایی وجود داشته باشد تا به کودکان و نوجوانان در کمک به جلوگیری از پیشرفت بیماری، بستری شدن در بیمارستان یا مرگ جلوگیری کند.
به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، در حال حاضر داروی پاکسلووید در بسیاری از کشورهای جهان تایید شده یا مجوز گرفته است. بررسی‌های انجام گرفته روی بیماران ۱۸ سال به بالا نشان داد در صورت مصرف این دارو در چند روز نخست بروز علائم بیماری، خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کووید-۱۹ حدود ۸۹ درصد کاهش می یابد.

منبع: ایسنا

۲۳ اسفند ۱۴۰۰
کد خبر : ۷۳۷
کلیدواژه ها: تندرستی کودکان , دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان , tandorostikoodakan کرونا covid19
اخبار مرتبط

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید